lördag 8 oktober 2011

8 – Det här gjorde jag för ett år sedan

På dagen för ett år sedan var jag och Jonna i Karlslund och fotograferade. Hon ville så gärna ha lite kort på sig själv i sin snygga balklänning och därför drog vi ut till "fallen" för lite höstmotiv. De blev ganska lyckade kort - och resultatet kan man se här:  http://lisaluring.blogspot.com/2010/10/fotografering.html.

Jonna flyttade också hemifrån för ett år sedan - och nånstans inne i mitt moderliga hjärta sörjde jag att hon blivit stor och stod på egna ben. Nu i efterhand förstår jag att mina tankar var överdrivna - jag har varken förlorat henne eller minskat på kontakten - snarare tvärtom - året som gått har istället dragit oss närmare varann - som två vuxna individer som hjälps åt när vindarna blåser. Det är en fantastisk känsla.

För övrigt är ju Oktober en sån där "förbereda för vinter" månad ute på landet - Innerfönstren sattes in och ljungen planterades - antar att det börjar bli dags för det nu med.

Livet rullar alltså vidare - med inte allför stora förändringar - det känns ganska tryggt trots allt!!


1 kommentar: