söndag 16 oktober 2011

16 – Mina arbetskläder

På mitt jobb är man inte tvungen att ha speciella arbetskläder. Företaget erbjuder visserligen både jacka och byxor av det slitstarkare materialet - men jag tycker inte att de är sköna - och prasslar gör de oxå. Just nu använder jag bara en blå Fristads Munkjacka och vanliga hederliga jeans.
Nåt jag verkligen inte kan vara utan är *buffen* (har ett tiotal jag skiftar emellan) - antingen använder jag den som hårband eller som en fuskpolo - för gissa om det kan dra med rutan nervevad i nattbilen.

Till vintern blir det dock en varmare täckjacka med foder som tas bort och sättas i vid behov - sätts lämpligen i då graderna sjunker :).  Mest praktiskt är att bära mörka kläder eftersom man blir ganska smutsig av all svärta.


Inte den mest snygga bilden på mig direkt - men munkjackan och buffen fick även följa med på fjällvandringen.
Praktiskt värre - höll både myggen och vinden på avstånd

4 kommentarer:

  1. Tack - vad snällt.
    Men det är väldigt mysigt till fjälls :)

    Kram/L

    SvaraRadera
  2. Jag hatar jobbets kläder, det som att går runt i sopsäckar, lika bekvämt. En fleece skulle vara mycket mer uppskattad.

    SvaraRadera
  3. Jo jag håller med. Däremot gillar jag den blå vinterjackan vi fick för flera år sedan. Fanns i 2 längder - jag har den lite längre. Värmer gott om ryggen!!

    SvaraRadera