tisdag 11 oktober 2011

11 – Min bästa disneyfilm

Min allra första biofilm när jag var liten var
ROBIN HOOD.
Därför kommer den alltid att vara väldigt speciell (tydligen fler som tycker det - ler åt Jonna)

Ska man gå efter soundtrecket - ja då blir det
LEJONKUNGEN och POCAHONTAS
som blir mina favoriter. Underbar musik som aldrig går ur tiden.

Men ska jag bara välja en film som bästis - då blir det
SKÖNHETEN och ODJURET.
Det beror nog mest på att jag känner sån sympati för Prinsen i odjurskläder. Allför många gånger dömer och behandlar vi människor utifrån deras utseende och yttre - men missar den fantastiska människa som finns på insidan. Allt vi behöver är att ge varann lite mer tid för att växa och komma fram.



Som parentes kan jag nämna att jag även är svag för TV-serien med samma namn - med bla Linda Hamilton i huvudrollen. En annan film i samma genre är: "Fantomen på operan" - också en fantastisk film som man kan se många gånger om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar