måndag 17 oktober 2011

17 – Mina tvångstankar

Jag har inga tvångstankar - enkelt och koncist (- inte vad jag vet i alla fall.)

För att verkligen försäkra mig om att så inte är fallet - googlade jag fram en sida på nätet och lät göra ett enkelt test. Resultatet blev 6 poäng av 40 möjliga - vilket visar att jag förmodligen inte lider av tvångstankar eller nåt liknande. Det känns tryggt!!

Däremot är jag nog lite av kontrollmänniska - inte till det yttersta på gränsen till pedant - men tillräckligt mycket för att föredra att vara väl förberedd hellre än att bli överumplad. Men det betyder inte  - att jag är totalt i avsaknad av spontanitet - jag gillar tokiga upptåg och glada överraskningar.

Så nej - jag anser inte att jag har några galna tvångstankar - är det nån i min omgivning som trots allt anser det - är helt ok att träda fram och säga det nu (eller tiga för all framtid ) *ler*



Jo men förresten - kom på en sak - jag är väldigt noga med att kolla att jag ställt alarmet på telefonen så att jag inte försover mig.
Ibland kan jag kolla upp till tre gånger inom loppet av några minuter precis innan jag somnar.

Är det månne en tvångstanke.....???

2 kommentarer:

  1. ehe...17...

    "Av dina svar framkommer att du antingen är väldigt noggrann, perfektionist eller har tendenser till tvångssyndrom OCD. "

    SvaraRadera
  2. haha - det kanske har med åldern att göra :)Ju äldre man blir - man blir mognare, förståndigare och förstår att allt inte behöver vara perfekt.

    Det finns hopp om dig Fia:)

    SvaraRadera