måndag 31 oktober 2011

31 – Den här månaden

Månaden oktober är den månad då jag börjar se fram emot att sommaren snart är på gång igen. Bara 2 månader kvar tills det vänder - vilket känns positivt i höstens svarta mörker. Löven ramlar av - de har ingenting att sätta emot när höstvindarna får fart - och snart står alla träd som renrakade pålar utmed vägen.
Behöver jag säga att hösten inte är min favoritårstid.

Månaden bjöd i alla fall på en lista - vilket jag aldrig trodde att jag skulle skriva.
Jag kom igång lite sent - men jobbade ikapp - och nu är vi redan framme vid finalen.

Oktober bjöd även upp till en hel del skogturer för att plocka svamp - och gissa vad mycket som hittades - har gett bort till höger och vänster - och ändå har jag både skafferi och frysen full.

Månaden gav mig också besked om att mitt knä behöver opereras för att bli bra igen. Hann med att både träffa läkare och få besked om operationsdag. Trodde nog att jag skulle behöva vänta länge på det senare - men ibland slår landstinget till och överträffar sig självt  - och jag är inte sen att tacka för det.

Oktober bidrog till att Frasse blev 2 år - tänk vad tiden går fort. Ibland känns det som om han alltid varit hemma hos oss - men ibland som han kom igår. Hursomhelst berikar han mina dagar med sin roliga uppsyn och galna upptåg. Lite trotsig som en tonåring ska vara - så tålamod och beröm behövs i stora mängder.

Vi hyrde och tittade på en hel del film - känns som de mörka höstkvällarna inbjuder till just sånt. - att kura upp sig i favoritsoffan, tända några ljus, och njuta av innesittarlivet. Man får ro av att bara sitta och inget göra - inget dåligt samvete för det.

Och när man ändå sitter och kurar i soffan - vad passar väl bättre än ett hederligt gammalt "virka-rutor-projekt". Så förutom att slutföra en orange 70-tals inspirerad filt - så började jag med 2 nya - inspirationen bara flödar. Härligt!!

I oktober började jag även spela wordfeud på Iphonen - trodde in i den längsta att jag skulle klara mig ifrån att testa - men nu i efterhand känns det ändå ganska mysigt att kunna "scrabbla" under en längre tidsperiod istället för betapets matcher som jag spelar på 3 minuter. Nu ska vi inte jämföra - det ena utesluter ju inte det andra - men kul är det i alla fall.

Så Oktober kanske inte var så dum i alla fall - det gäller att göra det bästa av situationen och försöka njuta så gott det går. Och månaden bjöd faktiskt på en hel del fina dagar också - med frisk luft och solsken. Det är de dagarna man får försöka minnas och komma ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar