onsdag 2 maj 2012

Skogens konung

Och jag som klagade häromdagen över att det var länge sen jag såg några resliga fyrbenta vänner ute på nattrundan. Nu verkar det istället vara så att det vimlar av dem överallt - ser flera stycken varje natt.

Naturligtvis kan det bero på att det har blivit ljusare - man ser dem tydligare - men också på att de yngre flockmedlemmarna känner sig lite vilsekomna när de plötsligt ska stå på egna ben och därför är lite modigare.

Ja jag vet att kortet är taget på långt håll och att ni inte med säkerhet kan se att det faktiskt är en älg ute på åkern - ni får helt enkelt lita på mitt ord.

Förhoppningsvis ska jag kunna ta bättre och mer närgångna bilder så småningom - kanske märker dom att jag inte är så farlig som jag ser ut och vågar sig lite närmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar