lördag 5 maj 2012

Resultat på vågen

Ibland blir man lite frustrerad när vågen inte visar resultat i samma takt med ens ansträngningar - i alla fall om man försöker bli av med några kilon och kämpar som bara den.
Lika frustrerad blir man - när man ändå tappar några kilon - att de oftast är på fel ställen som det märks. Det är ju magen och brösten jag vill bli av med först - inte vaderna och insidan av låren.

För att inte tappa motivationen vid sådana tillfällen - finns rådet att istället ta fram måttbandet och mäta sig och se resutltatet i centimeter istället för kilon. Man blir faktiskt riktigt förvånad.  Eller varför inte ta fram gamla undanstoppade kläder och upptäcka att man nu kommer i dem. Det känns så skönt!!

Om man dessutom samtidigt tränar och stärker musklerna i kroppen - bör man inte bli förvånad om viktresultatet på vågen inte är lika smickrande varje gång. Sant är, att muskler väger mer än fett - men fettet tar mer plats - så kanske ska vi belönas oss själva efter mindre storlekar istället för minskade kilon på vågen.

Det var bara en tanke så här på lördag eftermiddag. 
Vad är din åsikt i ämnet???


5 kommentarer:

  1. Sant!
    Och muskler bränner mer!
    Det blir som en god cirkel det där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - vi ska satsa på bra cirklar!!!

      Radera
  2. Så sant!Belöning med mindre storlek mycket bättre!
    Jag äger ingen våg så har noll koll där men man ser som sagt på kläderna hur läget ligger till ungefär, när bara en kjol passar är det dags att handla nytt eller lägga om rutinerna ;)Beror på hur ekonomisk man vill vara :)
    Ibland kan det dock vara mer än praktiskt med nån typ av våg har jag upptäckt, inte det smidigaste att behöva ta med handbagaget till Clas Ohlson för att se om den håller vikten ;)/LindaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var oxå länge utan våg - men ibland är det skönt att veta hur man ligger till. Det viktigaste i slutändan är ju att man mår bra med "hela jaget"

      Ingen på CO som börjat undra varför du alltid kommer med resväskan och testar vilken våg som är bäst ....... :)))
      Kram/L

      Radera
  3. Visst är det precis som du säger, instämmer helt!
    Jag är ju inte ute och reser så värst ofta men när det har hänt brukar jag försöka agera snabbt när jag tror att ingen kikar ;) Men som sagt inte det smidigaste alternativet, får nog ta och införskaffa en våg för både väskan och annat vägbart, länge funderat på vad katten väger oxå...Han är för tung för köksvågen är allt jag vet:)/LindaJ

    SvaraRadera