söndag 13 maj 2012

Göteborgsvarvet 2012

Då var det alltså dags att återigen bege sig till Göteborg och det årliga
Göteborgsvarvet.

Resan från Örebro började med regn och tunga moln - men ju närmare västkusten vi kom - desto bättre väder blev det. Det blåste visserligen ganska rejält - men framåt kvällen visade sig till och med solen.
Jag springer ju inte själv - men uppgiften som väskbärare och fotograf tog jag mig an med den äran - så nu kommer lite bilder.



Alla mina nära och kära genomförde loppet med bravur
och jag är grymt imponerad över alla entusiaster som helt frivilligt ger sig ut på 21 km
löpning på stadens alla gator och torg.
Alla stilar och modeller är tillåtna - och i mina ögon är de alla segrare. 

 Kvarglömd eller kasserad? - det är frågan.

 Typisk Göteborgsprofil

 Tacksamt med direktsänd TV.
Befinner man sig i målområdet kan man ändå få en bra översikt
på hela evenemanget.

 Bajamajor i mängder - Drygt 60.000 löpare och alla är kissnödiga.

TV direktsände med Jacob Hård i spetsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar