onsdag 4 januari 2012

Lite av mycket

Okej - dags för lite uppdatering.

Tiden går så fort och jag har inte hunnit med. Inte för att jag egentligen haft massor att göra - men helt plötsligt är vi ändå en bit in på det nya året. Röda dagar i almanackan innebär ju lite fler lediga dagar för mig - då man bara kan ta det lugnt och återhämta sig - vilket vi verkligen gjort här hemma. Skönt!!


Passade på att städa skafferiet en dag när lusten var på topp - kändes som det behövdes - rensade bort massa gammalt och pantade alla tomflaskor. Väldigt vad man samlar på sig. Men nu är det rent och snyggt igen.


Naturligtvis har vi mufflat i oss en massa choklad och godsaker. Mm mums!!  Det mesta är presenter från mitt jobb - och som jag skrivit om tidigare - är jag djupt imponerad av människor som ger presenter till nån som de aldrig träffar. Känns verkligen att jag är uppskattad - sånt värmer!!


För första gången i mitt liv har jag blivit bjuden på lamm. Även om jag inte hade några fördomar sen tidigare - så var det underbart gott. Många anser att det smakar alldeles för mycket ullstrumpa - men värdparet berättade att smakupplevelsen mycket hänger på hur man tillagar lammet - och i mina ögon var det alldeles förträffligt. Tack än en gång för en trevlig kväll :)


Det är halsduken ni ska titta på - inget annat. Jonna är klar med halsduken som hon stickat till mig. Åh vad jag gillar den. Den har suttit på hela dagen - även när jag är inomhus. Tack gullhönan min.


Har även hunnit med en liten utflykt till Vingåker. Hittade de här blå/grå kängorna som ser lite lagom slitna ut. Passar perfekt till en rugguggla som mig. Som sagt - man kan inte ha för många skor :)



Imorgon åker vi till Dalarna och mina föräldrar - den här veckan bjuder ju på mera klämdagar så det gäller att passa på. Av webcameran att döma - har Mora mer snö som ligger kvar än oss här nere i Närke. Får inte glömma att ta med mössa och vantar.
Här snöade det rejält i två dagar - för att som vanligt regna bort samma eftermiddagar. Är det konstigt att man blir trött på vädret eller...... Man kanske skulle emigrera :)

Så - detta var lite tankar från idag. Ta hand om er allesammans.

1 kommentar: