lördag 28 januari 2012

Längdskidor

TJEJVASAN - 25 februari 2012


Jo det är sant!!  För andra gången i mitt liv håller jag nu på att planera för att åka tjejvasan - 30 km på skidor mellan Oxberg och Mora.

Som sagt - jag fick ju en idé häromdagen när jag slet på min CT - och sen dess har jag gjort allt i min makt för att komma över en startplats trots att det är fullt sen flera månader tillbaka.
Tur att blocket finns :)

Allt känns jättebra och jag är heltaggad. Jag o min mor körde ju för 14 år sedan - 1998 - så även om jag inte kan leva på gamla meriter - så vet jag i alla fall hur det går till.
Tanken fanns egentligen från början att jag skulle vänta till nästa år för att kunna förbereda mig på bästa sätt - men när mitt knä nu fungerar så pass bra och motivationen är på topp - finns det ingen anledning att vänta.
Känns bra att ha ett litet mål för sin träning - och ännu en orsak att få åka upp till Mora.


Det finns egentligen bara ett problem med hela grejen - jag har inga skidor - inte än i alla fall - så det måste jag försöka fixa i veckan. Vore ju trevligt om man i alla fall  kunde få testköra lite innan själva loppet - (till skillnad från sist) - och se att man fortfarande har lite balans i kroppen.

Förväntningarna är att jag ska ta mig i mål - vilket inte ska vara några problem - och nästa mål är att tangera min tid från 1998. För övrigt ska jag bara njuta och ha det skoj.

9 kommentarer:

  1. Åååååååh vad roligt!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul:DModigt! Jag ska ju också åka! Jag brukar åka upp till ånnboda,de har bara 1 km men lite övning iallafall! Kör på! Kram (nagel) Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar kolla in på din blogg - du har blivit så nyttig *ler* Kul att det går så bra för dig. Tack för tipset om Ånnaboda - då blir det till åka upp dit när jag skaffat mina skidor.

      Lycka till - vem vet - vi kanske ses bland 7500 ;)
      Kram/L

      Radera
    2. Jag försöker haha. Har blivit lite "hälsofrälst" iochmed nya utbildningen! :) Ja, om inte annat kanske i ånnaboda ?:p Vilken tid startar du? (tjejvasan) Kram

      Radera
    3. Ja man vet aldrig - jag startar klockan 12:15. Köpte ju biljetten på blocket, så nu har jag precis skickat in om namnbyte. När startar du??

      Kram

      Radera
  3. Tack alla för er support!!!
    Häng på vetja :))

    SvaraRadera
  4. Full av beundran, skoj!! Heja heja!! och Lycka till!! /LindaJ

    SvaraRadera