söndag 13 november 2011

Julmust

Jag älskar Zeunerts Julmust.
Enligt min mening är det världens godaste julmust - utan tvekan.
Finns ingen annan julmust som ens är i närheten av zeunerts när det gäller smak och fyllighet - alla andra är bara bleka kopior.

Döm om min förvåning och min glädje - när det visar sig  att man numer kan köpa den på ica här i stan - alltså här  i örebro - när jag förut bara har hittat den i Norrland.
Senast förra månaden fick jag Jonna att köpa med sig en back hem till mig som present - när hon varit uppe och hälsat på farmor och farfar - men nu verkar der som om hon inte behöver göra det mer.

Just nu står 2 backar på golvet i mitt kök - och jag känner att julmustens framtid är räddad - åtminstone i det nymanska hemmet.


3 kommentarer:

  1. lägg av?!

    synd att nässjö är helt norrlandsbefriat, här är det skåne som gäller...

    SvaraRadera
  2. Ytterligare en anledning till att du ska flytta till Örebro :)

    SvaraRadera
  3. Kärlek. Lycka. Glädje.
    Och norrlandslängtan.

    SvaraRadera