tisdag 22 november 2011

Dagen D

Yes - idag var det äntligen dags för operation - och nu sitter jag här med världens största bandage runt vänstra knäleden.
Men allt känns jättebra och just nu är jag bara positiv - allt kan bara bli bättre.

Titthålskirurgi är ju en fantastisk uppfinning - själva ingreppet tar bara ca 45 minuter - man sover gott under tiden - och man får komma hem samma dag.
Eftersom jag blev helt nedsövd - har jag varit ganska så groggy hela eftermiddan och kvällen - men ska sanningen fram så gillar jag det - känslan av smårusighet är inte helt fel - och man ska inte underskatta små kontrollerade doser av morfin :)

Läkaren konstaterade hursomhelst att min knä var ganska ruttet - mer än vad vi trodde innan - han var  faktiskt förvånad över att jag kunnat vara så aktiv som jag ändå varit under tiden - eftersom både minisken och främre korsbandet inte var mycket att hurra för. Inte så konstigt att jag klagat över lite värk ibland med andra ord.

Nu är det som sagt i alla fall gjort och det känns jättebra.
Redan imorgon ska jag köra igång med övningar för att stärka både knä och lår och förhoppningsvis är jag "back in business" inom en snar framtid.

2 kommentarer:

  1. En liten krya-på-dig-tanke till min storasyster med paket på knäet!/Lillasyster

    SvaraRadera
  2. Tack vännen - jag kämpar på!!

    Kram/sis

    SvaraRadera