tisdag 15 november 2011

Idé på ide

Allvarligt talat - är det bara jag som är trött??
Känner på riktigt att det skulle vara skönt att få somna in - och vakna sisådär
framåt slutet av April - pigg och fräsch - redo för att leva igen.

De senaste tre dagarna känns det som om jag inte gjort annat än sovit på min lediga tid - funderingarna går om det kanske beror på att min förkylning inte riktigt gått ur kroppen än- eller om det snarare beror på novembermörkret.
Skulle jag kanske bli lite piggare om det där vita som kallas snö ändå kom nerdinglande och gjorde omgivningarna lite ljusare.

Jag har ingen aning.
Jag lyssnar på kroppen tills vidare- sover när jag är trött, och stiger upp när jag är mindre trött.
Låter väl som en ganska god idé - eller vad tycker ni??

Berätta vad ni har för dunderkurer mot november och det mörka.
Kram så länge


5 kommentarer:

  1. Stackare! Jag tycker det brukar hjälpa att vara ute i dagsljus så mycket det går, det har gjort stor skillnad för mig! Annars brukar jag också bli ohjälpligt trött nån gång i november för att piggna till framåt mars. Inte direkt lyckat att vara avdomnad halva året... Ibland funkar det inte riktigt att fånga dagsljuset med jobb och så men att ta en promenad ute under lunchpausen, eller i ditt fall kanske efter frukost? :)

    SvaraRadera
  2. inredning är min kur mot november.
    jag hinner inte tänka på annat, bara fönstershoppar på internet och sätter ihop ikeamöbler däremellan.

    eller så är man ute och går när det är soligt (som bjossica säger) och sätter sig på någon lugn och fin plats en stund och bara myser.

    SvaraRadera
  3. Tack för era tips!!

    Jessica: Håller med - och har man hund kommer man ju ut på dagliga promenader - och det hjälper. Frisk luft i kombination med ljuset.
    Annars har jag hört att utlandsvistelse kanske hjälper - bosätta sig i värmen på andra sidan jorden :) Nåt du skulle rekommendera??? Kram

    Fia: Inredning borde jag verkligen pröva på - det låter roligt. Undrar var jag ska börja??

    SvaraRadera
  4. ja, gör det! jag tror du kommer tycka om det. ;)

    SvaraRadera
  5. Utlandsvistelse gör under för novembertröttheten! Dock känner jag redan att jag saknar årstidsväxlingarna lite, vet knappt vad det är för månad längre. Säger vi att nåt hände i våras undrar de lokala när vi menar egentligen och australienare och nya zeeländare tänker att vi menar oktober eller nåt. :) (Svarar hon ungefär en vecka för sent...)

    SvaraRadera