fredag 23 december 2011

Återbesök

Idag var det dags för att träffa läkaren igen som opererade mitt knä. Känns bra att få en uppföljning så här en månad efter ingreppet.

Återigen berättade han om själva operationen - att knät varit i sämre kondition än vad han tidigare trodde - de faktiska medicinska termerna för vad som egentligen hänt - hur ben och brosk vid olyckstillfället pressats ner uppifrån låret och lagt sig som en kil i minisken och gjort att jag fått problem med rörligheten.
Ungefär så i alla fall - nu var jag inte narkospåverkad och uppfattade mer noggrant vad han sa.

Han var väldigt nöjd med resultatet så här långt - knät läkte som det skulle - muskulaturen såg ut som den borde - och även om jag har lite ont och fortfarande är svullen - påminde han om att det bara är fyra veckor sen själva ingreppet - man måste låta det få ta sin tid men att det nu var det ok att köra på som vanligt igen.

Ska fortsätta med att träna och göra mina övningar för att stärka musklerna runt om för att avlasta själva trycket på knät.


Som sagt - det är fortfarande lite svullet och gör lite ont ibland - men allt som återstår är nu tre små ärr som påminner om vad som hänt.

Nu gäller det att blicka framåt och göra allt jag kan för att samarbeta med mitt knä. Förhoppningsvis ska vi vara med om många roliga saker framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar