Sitter o småtittar lite på kvalmatchen mellan Modo o Växjö på TV:n. Slås av det faktumet att Sofieros Bryggeri har sin logga som Reklam i isen. Jag förstår att just den platsen är hårdvaluta och att det mesta inom sportens värld idag handlar om reklam och om pengar.
Men vad har ALKOHOL OCH SPORT GEMENSAMT??? - det undrar jag.
Högintressant fundering med tanke på att en Örebrospelare - för inte så länge sen - blev avstängd från spel just för att han inte kunde kontrollera sitt alkoholintag.
Skulle det inte vara bättre i så fall - när Fjällrävens Arena nu ligger i Norrland/Örnsköldsvik - att Trocadero som är Norrlands Nationaldryck borde få den reklamplatsen - istället för att uppmuntra besökarna till ett ökat öldrickande via ett uppköpt bryggeri i söder.
ps/ Modo vann till sist i sudden med 1-0 - men det satt hårt inne/
Bra skrivet! Heja trocadero.
SvaraRadera