söndag 16 september 2012

Operation

Lillprinsen är hemma igen

Nu har frasse fått komma hem igen efter sin öronoperation.
Det blev några oroliga dagar för matte - men nu kan jag tillfälligt andas ut.

Vi hade ju en inbokad tid redan förra fredagen - men den blev tyvärr inställd. Livet på Strömsholm fungerar ju som så - att om det kommer in akutfall - måste de få gå före i kön - och då får man vänta i ett kösystem - dvs sjukast går först - och det är inget man kan planera.
Det slutade med att vi fick hämta frasse samma kväll - utan att han blivit behandlad - och att han istället fick följa med oss upp till Norrland.
Ingen skada skedd och allting löste sig.

Istället fick vi en ny tid - nu i fredags - och denna gången gick det bättre. Inte lika många akutfall - och framåt eftermiddan ringde operationsveterinären och rapporterade att allt gått bra.
Han kände sig nöjd med sitt arbete och frasse låg nu på uppvaket.

I vanliga fall får hunden ligga kvar några dagar för smärtlindring och observation - troligen skulle han inte få komma hem förrän tidigast måndag kväll - så döm om min förvåning när jag fick samtal om att kunna komma och hämta honom redan idag - söndag. Rehabiliteringen gick så bra - och frasse var så pigg att det inte fanns anledning att hålla honom kvar. Naturligtvis kräver han lite omvårdnad - men inget som jag inte klarar av att göra här hemma.

Hursomhelst - nu har jag en liten snarkande sjukling på bättringsvägen här hemma. Vi har fått rekommendation om att ta det lugnt och vila mycket. Små korta promenader och absolut inga vilda hundlekar. Först om tre veckor blir det återbesök för att ta bort stygnen - om inget oförutsett inträffar naturligtvis.

Känns skönt - nu får vi hoppas att allt läker som det ska - och att frasse slipper ha ont.

2 kommentarer:

  1. Så helt underbart att Frasse är hemma igen!!♥ har varit in här & kikat, har undrat... & oro vet jag hur det käns :(
    Håller mina tummar allt jag förmår♥ & tack för ditt fina brev♥
    Kram på er♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lena för att du är så omtänksam - vet ju att du har fullt upp med ditt - det värmer och jag uppskattar det mycket.

      Massor med kramar/L

      Radera