lördag 1 september 2012

Höstfunderingar

Tänk att det redan är september.

Antar att det nu hösten börjar på allvar även om vi haft några fina dagar med solsken och lite värme. Almanackan och årstidernas gång är det inte mycket vi kan göra något åt. Gäller att gilla läget och försöka göra det bästa av tiden.

Har känt mig lite låg i några dagar - kan inte peka på något speciellt - mer än att en massor av saker händer i min omgivning som jag inte kan påverka och som tar av min energi.
Allt på en gång - och allt jag vill är att stoppa tiden - andas - och landa.
Livet är som ett skov - man klarar sig ett tag - och sen kommer massor på en gång.  Man känner sig maktlös och ensam - och vill bara krypa in i garderoben och stanna där tills allt har dragit förbi.
Tänk vad skönt det vore om det verkligen fungerade på det viset.

Imorgon kommer älsklingsvännen hem igen efter några dagar i norrland. Han behövde åka och vara med sin mamma och bröder för att samla tankar och bistå där det behövs - en ny situation för oss att bearbeta. Livet bjuder på sina överraskningar - och vi får göra det bästa i att hänga med.

Ta hand om varandra och kramas ofta - och glöm inte att en klapp på kinden kan betyda mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar