onsdag 1 juni 2011

Magnetröntgen

Ja - då vet man hur en magnetröntgen går till då - för idag var det äntligen dags att ta reda på hur mitt knä ser ut på insidan. Trodde att jag skulle få vänta till slutet av sommaren, eftersom skvallret gick att väntetiderna var såå långa - istället blev jag väldigt glad över att det gick så snabbt att få en tid.

Av med kläderna och endast iförd underkläder, sockar och landstingets upphetsande morgonrock fick man beträda "det innersta" - rummen med så hög magnetsstrålning att hårspännet inte ens fick sitta kvar. Läkaren var väldigt tydlig i sina instruktioner och det viktigaste av av allt  - ATT LIGGA STILL. Vet ni hur svårt det är - när man verkligen måste ligga still..... det knakar och låter och man vet inte hur lång tid som gått. Man kommer på att sig själv med att ligga och spänna sig och stundom glömmer man att andas.

På det hela lyckades jag ganska bra - första bildserien blev dock lite suddig - så det blev till att göra om proceduren. Men med nya direktiv om att ligga alldeles stilla fixade jag det hela. Nu återstår att avvakta till nästa kallelse - när man sett vad som ska åtgärdas - och om man verkligen kan få ordning på mitt knä. Spännande!!!


                                                                                                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar