onsdag 22 juni 2011

Backgammon (igen)

Det var min syster och hennes familj som en gång i tiden introducerade Backgammon i vår familj - och sen dess är vi bokstavligen sålda.

Ända tills nu har vi slitit på ett bräde som Jonna fick av dem för flera år sedan - och som numer är så där lagomt slitet och smutsigt (flitigt använt)  - men nu kändes det ändå som det var dags att skaffa ett nytt.
Var på vippen att införskaffa ett när vi var på semester i Grekland - men hur det än blev,  kom vi hem utan.

Nu är det ju så smart att man ändå kan finna både snygga och lite finare att köpa på nätet - så gissa hur glad jag blev idag när jag fick hämta ut mitt alldes egna och fina bräde på posten.



Spelplanen är av amerikansk kastanj och spelstenarna av lönn.
Tungorna är inlagda av ljust och mörkt trä.
Botten och utsida i ebenholtsfaner med inläggningar

Tyvärr förlorade jag stort i premiäromgången mot Jonna - men det bjuder jag på.
Hon har några upp på mig *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar