fredag 10 augusti 2012

Sörbybacken

Vet inte vem det var som kom på det från början - men vid närmare eftertanke var det nog jag. Vet inte riktigt hur jag tänkte - OM jag tänkte över huvudtaget - men hursomhelst var familjen på med en gång.

Kände att ledigheten tagit ut sin rätt och kroppen behövde brännas ur. Varför blir det alltid så när man haft semester - man släpper på karaktären och unnar sig mer än vanligt - men rör inte på sig därefter.

Målet för dagen blev därför sörbybacken - en av de få uppförsbackar som finns i Örebro - för lite flås och benövningar. Den ser inte så märkvärdig ut - men efter några vändor upp och ner känner man att man lever. Usch vad det var jobbigt.

Vi hade bestämt från början att vi skulle nöja oss med 4 vändor - vilket nog var ganska sunt - otränade som vi är. Men efter idag kan det bara bli bättre :)
 


Som om det inte var nog - drog vi sen vidare till markaspåret och småjoggade runt en av elljusslingorna för att avsluta lite snällt för musklerna.

Trots bra stretchning - kommer jag ändå med stor sannolikhet att få träningsvärk imorgon.
Men vad gör det - just nu känner jag mig helnöjd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar