tisdag 28 augusti 2012

Återbesök

Återbesöket på strömsholm är avklarat.

Jag får lika ont i magen varenda gång jag lämnar ifrån mig Fransmannen - trots att jag innerst vet att han är i trygga händer. Dags för fjärde öronspolningen inom loppet av sex veckor - och jag förstår att Frasse börjar bli less. Jag är less - och funderar allvarligt på när allt ska vara över.

Resultatet är ändå lite positivt - stygnen över höger ögat har släppt och Frasse har börjat blinkat så smått. Inte helt återställd - men ändå på rätt väg. Däremot är veterinärerna lite bekymrade över att örongångarna fortfarande är så svullna - vilket gör att det är trångt att komma åt att rensa. Just nu bollas lite idéer på vad som kan göras - kanske ger det med sig ytterligare lite nu när ögat fungerar lite bättre - men återigen får vi förlita oss på tiden.

Jag håller alla tummar jag har.



2 kommentarer:

  1. Jag förstår mer än väl din oro...
    Märta hat matallergi, det går i skov & just nu slickar hon sina tassar & då är oftast örongången svullen, ibland medecin & rengöring, eller cortison om det inte blir bra.
    Har börjat lära mej hur det funkar... :(
    Er lilleman får då den bästa vård♥ men oron kommer man inte ifrån...
    Vet inte om du vet? men det finns ett fralle forum på Facebook, tror det är över 700 medlemmar där, en vän till mej som startade det, har varit en del elakheter mellan en del, men nu har det skärpts! där kan man fråga varandra om råd & få tipps.
    Jag finns på Facebook, finns du?

    Såg att ni mist en fin familjemedlem, kramar om er♥

    Mina varmaste styrke kramar♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lena för dina kommentarer. Du om någon förstår hur det känns när de fyrbenta inte mår bra. Verkar ändå som en liten förbättring - hoppas det håller i sig.

      Massor med kramar/L

      Radera