onsdag 1 augusti 2012

Feber - fäbod och OS

Så går man då in på upploppet av semesterperioden för det här året.

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss från början - vilket jag skrivit om tidigare - men vi har i alla fall varit lediga från jobbet och lyckats ta oss från stan - alltid något att vara nöjd över!!!

Är just nu hemma i Örebro och mellanlandar efter dryga veckan i Mora - där jag mest umgåtts med min pappa. Sommaren blev inte riktigt som han tänkt sig heller - och då mamma åkte ner till stockholm för några dagar och min egen Herr Nyman drog vidare till släkten i norr - passade vi två på att ta hand om varandra. Det blev trots allt några sköna och lata dagar med både solsken och OS - även om farsgubben lyckades med konsten att oroa mig mellan varven. Men jag tror att läget nu är under kontroll och att vi för stunden kan andas ut.


gågatan i mora
Imorgon ska vi på ytterligare återbesök på Strömsholm - dags igen för att kolla av både öron och hornhinnor på fransmannen. Med mitt oerhörda simpla amatöröga - tycker jag mig ändå kunna se en liten förbättring - men så länge som ansiktsförlamningen håller i sig vågar jag inte andas ut till fullo. Blir skönt att få ett expertutlåtande av kunniga veterinärer och se vad som händer i fortsättningen.

älsklingspojken  - sover gott och snarkar högt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar