onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

BUSSKORT!!
Idag vill jag börja med att gratulera min lillasyster som klarade av uppkörningen för busskort. Jag är så fruktansvärt imponerad och stolt - du är helt enkelt "awesome". Diggar dig massor för att du inte ger upp och för att ingenting är omöjligt. Gissa om du inspirerar en gammal storasyster. Kram och lycka till i fortsättningen.


GLOSSYBOX
Februaripaketet av glossyboxen kom idag.
Det är så kul att få presenter o man blir så barnsligt glad över att få öppna presenter. Som vanligt innehöll lådan användbara produkter som nu ska testas i en månad.


CHAMPAGNE
En av fördelarna med att besöka mindre orter - som till exempel Mora - är att det finns så mycket lokala produkter i affärerna trots att det står ICA MAXI på utsidan. Den här gången hittade vi kolsyrad läskedryck från Mora bryggeri som heter FRUKTSHAMPANJ. Även om den smakade i stil med Pommac så kändes det ganska lyxigt att få dricka champagne mitt i veckan helt utan anledning.




HELLY HANSEN
Hittade så snygga Helly Hansen stövlar på rea när jag var ute på Mariebergs Köpcentrum igår. Har faktiskt spanat in dem sen länge - men tyvärr finns aldrig min storlek kvar när det drar ihop sig till utförsäljning. Tur för min mamma då - som har mindre fötter än jag - för idag blev hon lycklig ägare till just dessa stövlar.




SNOWROLLER
Sitter och småkollar lite på Sällskapsresan "snowroller" som just nu går på TV4 FILM. Dagens citat kommer från just den filmen. Scenen är när Hedlund och Brännström har bjudit in tjejerna till sin unkna husvagn på surströmming, och övertalar dem att vara med med som fotomodeller i sin kampanj för skidor. Min alldeles egna Herr Nyman kommer då in i vardagsrummet och utbrister - "jag är ledsen över att behöva säga det - men deras husvagn är nyare än våran". Ja vad säger man - jag ska tydligen sommarsemestra i något som antikrundan skulle hoppa högt av glädje över att få sätta tänderna i :)



KVÄLLSFIKA
Som avslutning på denna dag - som bara återkommer vart fjärde år - blir det lite kvällsfika i form av en stor kopp te och lite nötter. Är just nu insnöad på allt vad nötter heter - även om valnötterna ligger bäst till. Känns OK att muffla när suget sätter in - och man känner sig ändå ganska nyttig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar