måndag 6 februari 2012

Datapaus

Redan Februari - nästa månad börjar våren och sen står det inte på förrän det är sommar. Härligt!! Dagarna börjar bli ljusare - och luften känns frisk och hälsosam. Vi fick vara med om en liten köldknäpp som varade i 2 dagar - med grader neråt 20 minus - men det är ju ingenting mot de 42 som kylde Kvikkjokksbefolkningen i norr  - blinkar åt magdalena ;) - så egentligen har vi ingenting att klaga över.

Jag fortsätter att kämpa på med mitt "nya liv" i form av medveten kost och stenhård motion - känns skönt när det visar konkreta resultat - både på vågen och i klädstorlek - men framför allt känner jag mig piggare och mer rörligare - och i slutändan är det mer värt. Nu har jag ju dessutom tjejvasan och se framemot - och det ska bli så kul!!

En av Herr Nymans alla brorsdöttrar är på besök i några dagar och vi har det jättetrevligt. Hon bor ju i Skellefteå egentligen - men vi gör allt för att visa Örebro från den fina sidan och visa hur trevliga vi är här - återstår att se hur övertalningsbar hon är -  kanske kan vi locka henne söderöver. Förutom detta har ju Jonna flyttat hem tillfälligt eftersom hon lånat ut sin lägenhet - så helt plötsligt blev det lite familj här hos gamlingarna igen - njuter!!

Hur har ni det själva därute??



2 kommentarer: