tisdag 26 juli 2011

Ynkrygg

Det finns gott om ynkryggar runt omkring oss - människor som måste hävda sig genom att prata illa om andra i sin omgivning och gå bakom ryggen. Människor med dålig självkänsla och självaktning som växer genom att sprida onda och felaktiga rykten om sina medmänniskor - grannar - arbetskamrater - men som är för fega för att ta en konfrontation.

En sanning är att ALLA inte kan gilla ALLA - och hur man än vrider och vänder på sig - så är ändå arslet bakåt - man kan aldrig göra ALLA tillfredsställda - hur gärna man än vill och hur mycket man än försöker.

Jag kan i alla fall säga att jag i ärlighetens namn gör mitt bästa,  även om jag alltför ofta misslyckas. Jag vet att jag inte räcker till, och att jag - i omgivningens sätt att se det - inte når upp till alla krav som ställs på mig. Men då är frågan: Gör någon överhuvudtaget det?? Vem har rätt att döma någon annan?? Vems moral och riktlinjer står högst i kurs. Och du som klagar på andra - gör du själv aldrig några fel??
Det är frågor som är väl värda att tänkas på - i slutändan är vi nog samma kålsupare allesammans.

Så snälla du - om du inte tycker om mig, min personlighet, min figur eller mitt sätt att arbeta på - säg det till mig istället för att gå omvägar och kristisera på behörigt avstånd.
Stå för dina åsikter - väx upp och sluta leta fel!!

Tänk vad världen skulle se så mycket bättre ut om vi lärde oss att se positivt på varandra istället för att stirra oss blind på varenda arsle.

Så - då var det sagt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar