fredag 29 juli 2011

Förtydligande

Angående mitt inlägg "YNKRYGG" måste jag tydligen göra ett förtydligande - det har visat sig av reaktionerna på mitt inlägg att människor i allmänt har mest dåliga relationer med sina arbetskamrater - och har dragit den slutsatsen att det var just det jag menade  - men jag vill göra gällande att detta är ett allmänt fenomen oavsett vilka relationer vi har - i privatlivet - på fritiden - men naturligvis också på arbetet.

Min erfarenhet är att vi är alldeles för rädda att stå för våra åsikter och att vi hellre "vänder kappan efter vinden" när det uppstår meningsskiljaktigheter istället för att vara raka och ärliga. Vi låter bli att närma oss någon som vi vet har problem av den orsaken att vi är för "rädda att göra bort oss" - eller med risken att vi ska "säga fel saker". Vad är det egentligen som är så farligt???

Är det verkligen bara jag som känner så här - eller vad har ni för erfarenheter???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar