fredag 15 juli 2011

Könsroller

Min man står i köket och lagar mat - själv har jag precis rensat avloppet på toaletten.
Det kallar jag samarbete!!

Det komiska med själva avlopphistorien är den - att för ca 1 månad sen - ringde jag aktuellt fastighetsbolag för att avloppet behövde rensas, och inom 2 dagar kom en arbetsklädd herre och ringde på dörren som ville hjälpa mig.
Hans åtgärd var att köra ner duschslangen i avloppet och spruta vatten för fullt. Han menade att det skulle räcka. Jag påpekar lite fint - att det där har jag redan gjort - jag tror du behöver använda rensband av värsta sorten (säger detta av erfarenhet - har varit med om detta förut) men då ler han bara och säger nåt i stil med: -"lilla vän" - "jag kan det här" - "du ska se att det räcker med lite vatten så försvinner skiten".
Jag låter mig hållas och tänker:  Ok, du är yrkesmannen - visa vad du går för.

Idag svämmade avloppet över igen - (haha tänkte jag - du var visst inte så duktig som du trodde i alla fall  - kallas det skadeglädje...??) men den här gången var jag mer förberedd. Jag har nämligen införskaffat ett eget rensband och efter idogt arbete nere i röret kom resultatet. Fram kröp världens största hårboll - väl inpaketerad i gammalt hårschampo och dylika saker. Ni ska vara glada över att ni inte får se någon bild på eländet.

Så summasumarum - ett rejält fruntimmer reder sig själv.

3 kommentarer:

  1. Haha! Min mamma är kung!

    SvaraRadera
  2. Man skulle bara ha velat visa det för "avloppsherren" som trodde han fixat problemet ;)

    SvaraRadera
  3. Hehe - ja det har du rätt i.....

    SvaraRadera