söndag 24 juli 2011

Efterlängtad helg

fredagsmys - lördagsgodis - skön söndag

Det var länge sen som en helg och ledighet varit så efterlängtad - har känt mig så oerhört trött ett tag - väldigt passande att semestern är i antågande redan om vecka. I dagsläget har jag ingen vetskap om vad som händer - det får bli det som kommer i min väg.
Helgen däremot tillbringades på landet med kakelugn, pizza och inga måsten. Lite vin slank faktiskt ner också, samtidigt som jag läste ut sista boken i Mari Jungstedt-serien.

Annars tror jag att de flesta i likhet mig, har skakats av vad som hänt i Oslo de senaste dagarna. Avskyvärda handlingar som visar hur snabbt allt kan förändras. Ena stunden är man glad och lycklig med likasinnade på läger utanför stan - för att i nästa stund försöka undkomma en galning med konstiga idéer som går bärsärkargång med automatvapen. En vän sa till mig - "Självbombare i Bagdad är en sak - men Norge är så nära" - och förmodligen är det vad vi alla tänker. Det är lättare att blunda för våldet innan det kryper inpå.

Se till att ta hand om varandra - och om du tycker om någon - tveka inte att berätta hur mycket han eller hon betyder för dig - livet är alldeles för kort - och ibland händer oförutsägbara saker som hindrar dig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar