tisdag 15 februari 2011

Parfym

Jag har beställt parfym som kom med posten idag. En gammal goding som fanns i min bekantskapskrets för cirka 20 år sedan. Känner att jag blir lite nostalgisk nu - men jag älskar dofter och har gärna lite olika att välja på för olika sammanhang.

Annars är just parfym och dofter ett känsligt kapitel i detta allergisamhälle. Många mår riktigt dåligt av parfym så man får använda det med måtta och omdöme. Fast å andra sidan finns det så många andra dofter som är minst lika irriterande. Jag tex har svårt för när människor i min omgivning inte tvättar sig och luktar svett, för att inte tala om snuslukten som numera finns överallt. Rökarna får snällt placera sig på särskilt markerade platser i offentligheten men prillan under överläppen är ok i alla sammanhang - men de stinker precis lika mycket. Usch det tycker jag är äckligt.

För att återgå till ämnet - berätta gärna vad har ni för favoritdoft. Tips emottages med tacksamhet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar