tisdag 4 december 2012

Egypten

Idag åkte min syster med familj på semester till Egypten.
I två hela veckor ska de njuta av sol och värme - sköna vindar och drinkar vid poolen.
 
Ja - det är inte utan att jag är lite avundsjuk.
 
Tänk att få lämna snön och minusgraderna häruppe i norr för lite positiva solinjektioner i söder.
Härligt!!
Jag har aldrig varit Egypten - har mest hållit mig kring medelhavet på mina solresor - men det närmaste jag kommit är Tunisien  - kanske är de två länderna lite lika varann.
 
Kollade ändå upp vädret på yr.se som visar ett Egypten i strålande sol och runt 20 plusgrader i temperatur. Det måste man väl ändå vara nöjd med..
Idag har det snöat här i Örebro och vi har hafr ca 15 minusgrader - lagom skillnad eller hur??
 
Nåja - jag är inte bitter - även om jag verkligen önskat att jag kunde följt med.
Önskar dem en trevlig och skön semester med massor av avkoppling och härliga upplevelser.
 

1 kommentar:

  1. Värmen hade jag gärna smakat lite på ;) längtar till Grekland eller Italien, men om den dagen blir? så blir det i färd med vår husbil så vovvarna kan följa med♥ dom är rabiesvaxinerade ifall det händer, men inte i år, fast drömma kan man ju ;)
    Kram kram♥ /Lena

    SvaraRadera