lördag 16 juni 2012

Zakynthos

Hotell Andreolas Beach

Andreolas Beach hotell ligger precis som det låter - på beachen.
Belägget lite avsides från själva stadskärnan - men för oss som föredrar att sova på nätterna och vakna lagomt till frukost - så var det perfekt.
Lugnt och skönt!!




Laganas Bay

Strandremsan är över 9 kilometer lång.
Räcker till för alla soldyrkare.




Laganas

Man förstår att Laganas lockar unga människor.
Stranden - solen - och ett stort utbud av nattliga aktiviteter.
Inte riktigt vad jag söker på semestern - men väldigt kul att se på avstånd.
Många restauranger, pubar och souvernirbutiker.






Keri Kaiki

Kristallklart vatten inbjuder verkligen till snorkling.
Naturligtvis kan man följa med de riktigt erfarna dykarna ut på
äventyr - men båtturen runt Kerihalvön räcker långt.
Badstopp för solning och snorkling.
Häftigt vad som finns under vattenytan.

Tog lite undervattensbilder också - hoppas verkligen att något kort blev bra så jag kan
visa sen när jag framkallat bilderna.





Jens - min härliga snorkelkompis.


Restaurang Tasos

Man får lätt en favoritrestaurang som man går tillbaka till flera gånger under veckan.
För oss blev det Tasos.
Ligger efter strandpromenaden - och maten smakade verkligen gott.
Mysigt läge och trevlig personal.




 Caretta caretta

Man kan inte skriva om Zakynthos utan att nämna
Enklaste sättet att träffa på den - är att hyra en trampbåt för att komma ut lite från stranden.
Den stora havssköldpaddan lever i Laganasbukten och lägger sina ägg på beachen.
Häftiga djur att se på nära håll.
Hoppas även här på bilder från undervattenskameran.



Till sist

Zakynthos visade sig vara en mysig ö jag gärna återvänder till.
Även om den är liten så finns mer att se och jag fick verkligen den semester jag så väl behövde.
Såld på Grekland - jajamensan



livsnjutare - utsikten från Bochali är magnifik






3 kommentarer:

  1. Längtar tillbaka till solen!
    Jonna

    SvaraRadera
  2. Vi bara älskar grekland vi också :) mysigt ni ser ut att haft det :) hälsa familjen

    SvaraRadera
  3. Ja det var verkligen mysigt.
    Längtar oxå tillbaka/L

    SvaraRadera