lördag 30 juni 2012

Sällskapsspel

Eftermiddagen började så fint - med uppsprickande molntäcke och allt - men säg den lycka som består. Ingen i familjen var särskilt sugna på att hitta på några större aktiviteter och det slutade med att vi hamnade på landet utan några som helst krav och måsten.

När värsta regnskuren drog förbi - satt vi inne och kurade framför kakelugnen och spelade ett hederligt gammalt TP - mysigt värre. De övriga i familjen lät mig vinna - allt för husfridens skull - vilket jag är oerhört tacksam över :)

Att man kan frågor gällande sjuksyster Florence och boken Jack hjälper inte när man ändå får frågor om Englands kolonialhistoria och vem Karin Boye var tillsammans med - men med alla tårtbitar på plats känner jag mig ändå nöjd och belåten.

Att jag sen fick stryk mot Jonna i mastermind bjuder jag på och nämner bara i förbifarten. *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar