måndag 12 mars 2012

Dålig förlorare

Angående melodifestivalen - så såg jag en intervju med Danny - och hur besviken han var över att komma tvåa efter Loreen. I ärlighetens namn förstår jag inte riktigt vad han är besviken över - naturligtvis ställer man upp för att vinna - men har man gjort sitt allra bästa och och är nöjd med sitt uppträdande - då kan man inte göra så mycket mer. Jobbigt om man ska gå och vara besviken på hela sveriges befolkning som inte röstade som han ville.

Istället för glädjen över ett bra framträdande - kommer man nu att minnas hans bitterhet - och att vara en dålig förlorare är ingen fin egenskap. Musik kommer alltid att vara bra/bättre/bäst beroende på tycke och smak - och man kan aldrig frälsa alla. Det viktigaste i slutändan är att man tror på sig själv och är nöjd med vad man åstadkommer. Hoppas att Danny också kommer till den insikten - och istället för att gräva ner sig - reser sig igen - och gläds åt att majoriteten ville ha Loreen som segrare.

Många höjde på ögonbrynen och tyckte att Dannys "performance" var något nytt och publikfriande med de spektakulära kläderna - men enligt min dotter tyckte hon bara att det var pinsamt att han måste efterapa något som redan finns.
Känns som han kollat lite extra på slutscenen i Step Up 3..........


2 kommentarer:

  1. han sa på äntligen morgon runt en vecka innan att han inte ville komma tvåa igen, och skulle han göra det så skulle han åka hem. "vad ska jag festa för?" sa han. tyckte väl att det räckte att göra det en gång, och nog för att det var kul men nu ville han vinna. att hela tiden vara näst bäst är väl inte så kul, så jag tycker man kan förstå honom.

    samtidigt så tycker jag också att det var ett halvtöntigt framträdande och att han skulle ha varit glad för hennes skull. men men.

    SvaraRadera
  2. Jag kan oxå förstå honom till viss del - tävlingsinstinkten slår till med full kraft - men det totala målet med att jobba med musik är väl ändå inte att vinna melodifestivalen..... eller har jag fel?? Att gråta ut sin besvikelse på röstningen drabbar i slutändan bara honom själv - det är ju tittarna som röstar och som eventuellt ska köpa hans kommande platta. Det är alltid trist att erfara att man inte är så bra som man trodde att man var - men av 32 bidrag kom han 2:a - det tycker jag inte är så illa pinkat......

    Tacka vet jag David Lindgren för hans inställning - överlycklig för att han kom 4:a. Den glädjen går inte att miste på:)

    SvaraRadera