måndag 12 mars 2012

Norrsken

Jag känner mig lurad av "hon på TV4" som presenterar vädret.
Hon sa igår att det var stor chans att få se norrsken så långt ner som i värmland och dalarna under kommande natten. Även om det sker titt som tätt - hör det inte till vanligheten så långt söderut - utan är mer normalt uppöver.
OK - nu bor ju jag i Örebro -  men Närke gränsar faktiskt till både Dalarna och Värmland så chansen borde vara ganska stor här också - det anser jag i alla fall.

Men icke sa nicke - inte ett norrsken så långt ögat nådde - och jag var vaken hela natten så jag borde ha sett det. Förutsättningarna var på topp - kameran var laddad - men ljuset uteblev.

Summasumarum - man kan inte lita på väderleksflickorna på TV - vädret blir som det blir hur som haver - och det är bara att acceptera.

Men visst hade det varit mysigt med lite norrsken i alla fall *ler*


- norrsken över alaska -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar