tisdag 26 mars 2013

Arg och sur

Nu är jag lite sur.
Läkaren som jag hade kontakt med för några veckor sedan - när jag var på återbesök på USÖ - skrev ut nya piller till mig när mina värden inte riktigt var så bra som de skulle. I min enfald trodde jag att hon hade koll på vilka mediciner som passar ihop - i synnerhet om man har med hjärtpatienter att göra. Som ballongsprängd får man ju en coctail av piller som standard - framtagna för att passa tillsammans och hjälpa läkningen. Att laborera med andra mediciner skulle kunna göra att effekten av medicinen suddas ut och är inte att rekommendera.

Efter att ha påbörjat medicineringen som hon skrivit ut- kände jag mig tyvärr lite sämre - och kände delvis av tryck över bröstet igen. Efter allt jag gått igenom - är jag nu extra varsam och reagerar på minsta förändring av kroppen. Ringer upp USÖ för att rådfråga om det jag känner är normalt!!

Nu visar det sig att denna ST-läkare inte hade koll på alla bananer - medicinen hon skrev ut bör inte ges till hjärtpatienter förrän efter tre månader av en hjärtinfarkt. Detta kom hon på efter att ha konsulterat cardiologläkarna på avdelningen.. PUCKO!!

Jag är inte på något vis fördomsfull - men av alla gånger jag haft kontakt med ST-läkare har någonting gått snett. Jag anser - att om man jobbar på en hjärtavdelning - borde man vara lite mer specialicerad på området och inte bara allmänutbildad.
Skulle något gå fel - kommer man inte undan med ett enkelt förlåt.

Så - då var det sagt.
Tack för ordet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar