fredag 22 oktober 2010

Fia

Som plastmamma är man just inget annat än en mamma i plast - en mamma som duger när den riktiga mamman inte är närvarande. Som en plastblomma ungefär - en sån där blomma man har när man inte är så duktig på att vattna och när man absolut inte har "gröna fingrar". Det är inget fel på såna blommor - vissa är så autentiska att det är svårt att se skillnaden på en äkta och en fejk. Just därför ser jag inget hinder med att vara plastmamma - så där typ 3 dagar i veckan - beroende på att det just är till Fia.

Idag hade jag dessutom den stora äran att dejta "mamma Lena"  över en lunch på stan - och då blir man liksom ännu mera glad över att få vara en plastmamma - nästan som en moster egentligen - som finns till hands när behov finns.

Tack Fia för att jag får vara en del av ditt liv - för att du bjuder på dig själv- och för att du inte är nån billig barbikopia trots min plastighet. Tack Lena för att jag får låna din dotter emellanåt- det har verkligen berikat mitt liv - inte gjort det "längre" - hehe - men mycket roligare.....om ni förstår vad jag menar *ler*


4 kommentarer:

  1. men sluta, kan juh inte sitta och grina för mig själv på en fredagkväll!
    tack.

    kram från fosterbarnet.

    SvaraRadera
  2. Det är jag som ska tacka.
    Och det är helt Ok att gråta en fredagkväll!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för lunchen, kom nu ihåg att vi måste träffas igen så jag för bjuda tillbaks!

    SvaraRadera
  4. klart vi ska träffas igen - SNART!!!

    SvaraRadera