onsdag 16 juni 2010

IKEA


Idag blev det en eftermiddagstur till Ikea med Jonna.

Hon håller som bäst på att samla till sitt eget lilla hem och fyllde påsarna med knivar, skålar och kastruller. Mitt i all glädje över att hon växer upp och så småningom i en nära framtid skaffar ett alldeles eget liv, så känns det samtidigt lite vemodigt över att "min lilla flicka " inte alltid kommer att bo hos mig. Som mamma slutar man aldrig att vara självisk när det handlar om sådana saker - vi har ju slitit på varann i nästan 20 år och att tänka sig nåt annat känns väldigt främmande.

Samtidigt går mina tankar till min egen mamma - hur kände hon sig när jag flyttade hemifrån och drog 30 mil söderut. Förmodligen kände hon likadant och det är alltid lätt att vara efterklok.


Hursomhelst hade jag o Jonna en trevlig stund tillsammans som kulminerade i två kokta med bröd. Ibland är livet ganska underbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar