onsdag 6 februari 2013

Vinterfunderingar

Vintern vägrar ge upp.

Trots att det mesta av snön hade töat bort här i stan - så kom det tillbaka med besked igår igen när det bokstavligen börja vräka ner. Perfekt vecka att börja jobba igen kan tyckas - men det gäller att ta det lugnt så man håller sig på vägarna.

Har alltid känt mig lite kluven till vinterhalvåret här i Örebro - eftersom snön som faller i regel aldrig får ligga kvar. Två dagar efter att den skapat kaos - slaskar den bort och så är vi tillbaka på noll igen.
Rent praktiskt vore det ju lättare om vi slapp vintern helt och hållet - i alla fall under de förutsättningarna.

Den här vintern är annorlunda - vilket jag är glad över. Häromdagen kom jag på mig själv att småle när flingorna dalade utanför fönstret - och nu hoppas jag inget hellre än att graderna ska krypa ner lite mer under minusstrecket  så att vintern stannar lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar