söndag 10 februari 2013

Framkomlighet

Lovade mig själv att inte klaga mer över snön som kommer - bestämde mig istället för att vara positiv och glad över allt det vackra. Ändå kan jag inte låta bli att tycka att livet ändå blir lite mer komplicerat när plogbilarna inte riktigt hänger med i samma tempo som snön faller.
Det gör det lite mer jobbigt för oss som är ute på nätterna och åker.

Fast å andra sidan har det sin lilla tjusning också - att inte veta om man kommer igenom nästa snödriva som ligger mitt i vägen och blockerar. Ibland gäller det att gasa och satsa för fullt - men alltför oftast får man erkänna sin litenhet och försöka backa tillbaka i sina egna hjulspår och hitta bra alternativvägar. Det är inte alltid det lättaste - men med tiden har jag blivit ganska bra på det.

Som sagt - älska vintern och gilla läget!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar