torsdag 28 februari 2013

Kortvasan/Tjejvasan 2013

Nu har det gått snart en vecka sen både jag och Herr Nyman tömde våra krafter i tremilsloppen på skidor uppe i Mora. Det har tagit sin tid att smälta alla intryck - och för min del var det ingen självklarhet att ens komma till start. Ibland måste jag påminna mig om att jag faktiskt haft en hjärtinfarkt och att förutsättningarna inte var optimala. Men efter att ha fått ok från både sjukgymnasten och läkare öppnades ändå möjligheten för att kunna starta.

Aldrig har jag varit så misspeppad inför en tjejvasa - och faktiskt är att den känslan inte släppte förrän efter en halvmil in i loppet. Kanske var jag innerst inne inställd på att det inte skulle bli något lopp. Först när jag började närma mig kontrollen i Hökberg kunde jag börja njuta av loppet - en hel massa tjejer - strålande sol - men framför allt en fantastiskt glid på skidorna. Möjligheten att kunna ta mig i mål växte för var stavtag och jag kände mig stark och positiv. Känslan att avbryta kändes helt plötsligt avlägsen - bara jag tog det lugnt och körde i min takt.

Känslan att närma mig Mora och se målet är helt klart obeskrivlig. För min del var det inte bara grejen att ta sig i mål - utan allt runtomkring  som gjorde målgången så speciell. Allt som hänt den senaste månaderna i form av läkarbesök - mediciner - frustration - hopp och förtvivlan - förberedelser - ballongsprängning. Mycket kom i fatt mig där på upploppet - att jag ändå kunde genomföra loppet trots allt.

En del tycker säkert att jag är galen som ändå försökte - men för mig var det viktigt att få kvitto på att kroppen inte är så urusel  - detta till trots att mina värden inte är så bra som jag skulle vilja. Jag har en lång väg kvar att ta mig igenom - men helgen i Mora visade ändå att ingenting är omöjligt. Det är den känslan jag tänker ta med mig fortsättningsvis.









 



 



5 kommentarer:

  1. Det är en underbar känsla att ta md sig verkligen, ingenting är omöjligt!
    Är mäkta imponerad över din prestation och jätteglad över att du kunde fullfölja loppet och kunde njuta av stämningen och det härliga skidvädret! Visste inte att också Arne åkte ett lopp, härligt! Underbara bilder!!!!/ LindaJ <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du.... ;) Jo Arne åkte kortvasan - dagen innan men samma sträcka (han får ju inte åka tjejvasan hur gärna han än vill)

      Vi har ju tränat tillsammans och tyckte det var kul att göra det ilag.

      Tack för dina fina kommentarer.
      Kram/L

      Radera
  2. Hi hi nej förstår han inte blev insläppt i tjejvasan ;) Men visste inte att kortvasan var dagen före, har inte direkt koll på skidloppen om jag ska vara ärlig :)Kanske man skulle börja ha det och satsa på att åka ett år (har sagt det förr jag vet men på riktigt, vore skoj!)
    Toppen att kunna träna ihop mot samma mål, bra grej att göra tillsammans! /LindaJ

    SvaraRadera
  3. Hejja Hejja!! Ni är så duktiga!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har du ett år på dig att träna Emma - hänger du med på tjejvasan 2014???

      /L

      Radera