måndag 23 april 2012

Löpning

Det är här med att springa har väl inte riktigt varit min grej som vuxen - men när jag var ung - då var jag verkligen aktiv - och inte bara när det gäller löpning. Man höll på med allt som gjorde att man fick röra på sig - oavsett om det gällde friidrott, ridning, eller redskapsgymnastik - och man mådde bra!!

Efter flera år av träda - har jag nu ändå tagit upp löpningen igen - även om det fortfarande är i små begränsade doser - och det känns riktigt bra. Jag får fortfarande ta det lite lungt och känna av med mitt vänsterknä - men än så länge fungerar allt som det ska.

Idag blev det en tur nere i Oset och och det var så härligt. Fick sällskap av världens bästa dotter och vi varvade grusvägarna med leriga cykelstigar och flåsade på riktigt ordentligt. Rent avståndsmässigt är vi inte i närheten av några stordåd - men vi fick i alla fall igång blodcirkulationen riktigt ordentligt och framförallt gav det mersmak.

Det är sådana här stunder man önskar att det gick att konservera känlan av välmående för att kunna plocka fram vid senare tillfälle -  GÖTT!!!!

2 kommentarer: