söndag 15 april 2012

Alla får ligga

Eftersom jag till större delen har varit liggande hela helgen - har Henrik Fexeus fått agera sällskap.

Håller som bäst på att läsa hans bok "alla får ligga" - och även om titeln för tankarna till förförelseteknik och raggningstips finns ändå ett och annat guldkorn för oss som redan är upptagna. Det är alltså inte så farligt som det låter ;)

Som vi redan känner till - berättar vi mer om oss själva än vad vi egentligen vill - genom vårt sätt att vara och vilka signaler vi skickar ut. Eller som Henrik själv uttrycker det: " vår icke-verbala kommunikation och sociala manipulation".
Spännande värre alltså.

Så som övning kommer jag nu att studera min omgivning mer än vanligt för att hitta dolda budskap och se om jag lärt mig något. För som sagt - man berättar mer än man tror genom sitt kroppsspråk.

Åh vad kul det här ska bli ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar