torsdag 30 december 2010

Frukost

Vaknade någorlunda utvilad idag - kändes skönt.
Fixade till lite vad jag kallar frukost - en stor kopp kaffe o ett par rostade mackor när temat på Oprahs show för dagen handlar om ätstörningar - vikten av en rejäl frukost - kvinnor talar ut om sin relation till mat etc etc.... Jag kollar ner på mina björnbärsmareladbredda mackor och anser att jag är förtappad - åtminstone för dagen. Byter raskt kanal och hamnar istället hos ellen degeneres som också har en talkshow ( hur många finns det egentligen??) men med ett mycket trevligare ämne. John Mayer är nämligen gäst - och helt plötsligt är frukosten en betydligt mycket mer angenämare upplevelse - trots avsaknande av kostcirkel och dyl.

För övrigt har dagen varit bra - långpromenad med Frassemannen i stadsparken och sen en vända på stan. Hittade allt jag sökte, och nu mullrar tvättmaskinen i bagrunden.
Det är inte klokt vad jag är effektiv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar