lördag 5 december 2009

Mor Duktig!!!

Idag har jag varit så där äckligt duktig - sånt där som bara händer att man måste kryssa i almanackan *ler*.
Började med att frosta av frysen - och för att inte alla matvaror skulle gå till spillo började jag laga 3 (!) olika grytor för att sedan portionera dem i lagoma matlådor. Det blev en köttfärsgryta, en fiskgryta med saffran o grönsaker samt en skinkgryta med wokade grönsaker och färsk paprika.
När jag sen hittade lite björnbär och hallon passade jag på att göra lite sylt på kuppen. Allt detta till ett ackompanjerande från den isdroppande frysen. Hann med att fika med dottern och dessutom titta på veckans avsnitt av Robinsson - härligt!!

Glömde jag berätta att jag bakat bullar oxå - cirka 100 stycken blev det - Underbart goda.

För övrigt längtar jag till måndag - då kommer nånting roligt att hända - men mer om det vid ett senare tillfälle.

Nu ska jag ta mig lite te och sätta mig o spela ett parti betapet innan jag lägger mig. Imorgon ska jag ta mig an svartvinbären som jag oxå hittade - blir nog gelé.
Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar