lördag 19 december 2015

Vi drar till Malmö

Och helt plötsligt utan förvarning - gick tant Lisa och blev kär. Vem hade väl kunnat tro det - bondmora med rötterna i fäboden.

Men gissa om Malmö knockade - som en rak höger och jag är lost forever. Hade jag vetat vilken effekt den staden skulle ha på mig - hade jag nog inte väntat så länge med att besöka den.

Lite upp o ner med vädret - vilket föranledde lite utflykter i grannskapet. Sveriges sydligaste udde Smygehuk, samt Skanör och Falsterbo hanns med. En tur med svägerskan Marie till Helsingör för att avnjuta både öl och röd pölse samt en hel del skvaller kunde vi förstås inte  heller avstå från.

Vi hann med lite shopping på Emporia, lite fotografering på tågstationen triangeln, ta selfies vid turning torso och naturligtvis mötte vi upp en del vänner och bekanta för uppdateringar och mysiga middagar.

Till sist - men inte minst - fick jag på nära håll se min efterlängtade Öresundsbro. Som jag suktat och längtat - och nu kom jag så nära att jag nästan kunde ta på den. Mysigt värre!!


Kan inte klaga!









2 kommentarer:

  1. Meeeen, vad kul att du blev så förtjust i stan! Välkomna på återbesök! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att se dig här Camilla. Malmö återvänder jag gärna till - bjuder du på fika :)?
      Nu rutar vi som bäst till bröllop - Jonna och Ossi gifter sig på lördag ju. ;)

      Kram/L

      Radera