onsdag 13 november 2013

Rävgången

Har hittat en sida på nätet som detaljerat berättar om det lokala vädret i Örebro. Ganska skönt att veta om det ska bli en stor sol - eller en massa moln med risk för regn. "Den som lever får se" .... säger de visa - men ibland känns det ändå ganska skönt att kunna planera.
Nätsidan berättar att solen går upp klockan 07.58 och vänder tillbaka klockan 15.33 vilket betyder en närvaro av 7 timmar och 31 minuter. Härliga tider!!!

Den här tiden på året är den sämsta för oss som jobbar natt - lagom till att vi kliver ur sängen - beslutar sig solen för att gå ner.
Just av den anledningen beslöt jag mig för att trotsa tröttheten och istället dra ner till Rynningeviken för att fota soluppgången.
Det var kallt - och endast någon enstaka morgonmotionär störde min session.
Solen är punktlig - och ganska precis på minuten började man se de välkomnande strålarna.

Det är verkligen lika mäktigt varenda gång och jag kan inte se mig mätt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar