tisdag 15 oktober 2013

Arbetsmyra

Men hallå - vart tog solen vägen?

Trots lite mulen och grådassig dag - blev det en härlig eftermiddag ute vid torpet. Under de senaste åren har inte omsorgen om huset och trädgården varit alltför stor - vilket resulterat i all hela tomten mer eller mindre varit igenvuxen. Herr Nyman har jobbat rejält med trimmern vid flera tillfällen - och nu kan man i alla fall skönja var trädgårdsgränsen går.

Själv har jag gjort mitt bästa för att rensa upp och rensa rent kring huset. Gräsmattan och kvickrötterna hade krupit ända in på husgrunden - där det tidigare var fina blommor och planteringar.

Idag blev jag äntligen klar - och nu ska jag invänta våren och tänka ut lite olika alternativ för rabatten. Spännande!!!
Förslagsvis skulle jag vill ha renodlade torparväxter i stil med akleja, nejlikor och löjtnansthjärtan - men antar att perenner som sköter sig själv är mest praktiskt. Tur jag har några månader på mig att fundera.

Nästa projekt - om jag nu hinner innan snön kommer - blir att försöka få fram det stora trädgårdslandet igen. Vill ju så gärna kunna sätta potatis till våren - och skörda egna grönsaker. Men vi tar ett steg i taget - och försöker njuta så mycket vi bara kan under tiden.

Lovar att hålla er underrättade :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar