torsdag 15 november 2012

Saknat mig?

Hej igen!!
Har ni saknat mig??

Inte en enda rad på två veckor - måste vara nåt slags rekord. Men har man inget och skriva om - så har man inte. Bloggtorka är inget man botar på fem minuter. Helst ska man ju ha nåt vettigt och skriva om också - och om inte det infinner sig är det bäst att låta bli!!

Faktum är att det inte händer särskilt mycket intressant i mitt liv just nu. Jag känner att jag i all synnerhet kan klassificeras som en mycket tråkig person.  Men så här ser jag i alla fall ut om ni råkat glömt :)



Verkligheten är ändå som följer:

I fyra dagar var jag gräsänka när mannen bestämde sig för att åka norröver och hälsa på sin mamma. Även om det hade vara trevligt att följa med - var det dagar jag behövde i min ensamhet.

Jag njuter av Zeunerts Julmust - 2 drickabackar är hitfraktade från Sollefteå - men tyvärr snart redan uppdruckna. Måste hitta dem på närmare håll. Är ju beroende!!!

Telia har varit så vänliga att skicka en Iphone 5 till mig - den ligger på laddning. Vågar inte riktigt starta upp den - rädd om bilder och information som finns i min nuvarande. Trots säkerhetskopia på datorn känner jag mig inte riktigt 100 procent säker. Men det visar väl sig!!

Har varit ute på flera långpromenader - går en slinga på ca 7 kilometer några gånger i veckan. Dels för att se lite dagsljus och få frisk luft - men också för att rensa huvudet. Inte klokt vad man tänker bra när man är ute och går.

Har bokat in en dag för att åka till Stockholm för att träffa min syster. Det ser jag verkligen framemot - var så fruktansvärt länge sen som vi träffades. Känns som vi har massor att ta igen.

Borde beställa tid för både klippning och färgning av håret. Har en utväxt som heter duga. Just nu lämpar sig frisyren mest för att bära mössa eller basker. Får ringa imorgon helt enkelt!!

Beställde ett par nya skor  - hoppas att de kommer imorgon.
Kanske lägger jag upp en bild på dem sen.
 
Har börjat läsa Elsa Billgrens blogg - intressant tjej med annorlunda idéer. Tänk om man bara vore lite mer vågad att sticka ut - precis som Elsa. Att hitta sin stil och kunna följa den helt ut. Jag beundrar människor som inte bara följer den grå massan när det gäller tycke och smak.

Förutom detta - har jag mest sovit.
Jag sover som en häst nuförtiden - ofta och mycket - men känner mig ändå trött. Brukar skylla på vädret - men frågan är om det är hela sanningen??
Jag får försöka komma på en lösning. Har ni några tips??

 
Så där - nu blir det inget mer för idag.
Ta hand om er så hörs vi snart igen!!

xoxo



4 kommentarer:

  1. kul att ha dig tillbaka!
    tantjonna

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka, har saknat dig! Själv blev jag kvar i Småland på obestämd tid.....
    Björninnan

    SvaraRadera
  3. Ja, har saknat dig! Du är så välkommen tillbaka! Du har ett härligt sätt att skriva!! Kram på dig!!<3 / LindaJ

    SvaraRadera
  4. Tack kära vänner!!
    Uppskattar era kommentarer - betyder mycket!!!

    Kram/L

    SvaraRadera