torsdag 29 november 2012

Irriterad

Nu är jag så där lagomt irriterad.

Bloggerprogrammet som jag använder mig av när jag skriver här på bloggen  - tycker uppenbarligen att jag nått min kvot när det gäller upplagda bilder - vilket innebär att från och med nu - finns ingen möjlighet att lägga upp bilder till picasaalbumet annat än mot betalning. Ett alternativt är naturligtvis att radera delar ur albumet för att kunna lägga upp nya - men då kommer även bilderna att försvinna från mina tidigare inlägg. Och för mig är alla inlägg lika viktiga - annars skulle jag ju inte ha skrivit dem från början. Hur väljer man vilka som ska bort och vilka som ska raderas.........???

Anledningen till att jag en gång i tiden valde att börja blogga - var ju för att hålla lite uppdateringar på vad som händer i mitt liv - mest för mitt korta minnes skull - som en slags offentlig dagbok. Och eftersom jag älskar min kamera och älskar att ta kort - var ju foton en viktig del. En bonus på allt detta är ju alla ni andra också som besöker min sida och ger små kommentarer. Det gör mig så glad och motivation att fortsätta.

Så vad nu göra??

Är lösningen att byta bloggoperatör och istället få påtvingade reklamannonser mellan inläggen - eller finns det nån annan lösning??? 
Är det nån som sitter inne med ett svar får ni gärna tipsa mig.

Tillsvidare bloggar jag från mobilen - vilket innebär att jag får gå in i efterhand och redigera inlägget för att få det som jag vill. En nödlösning tills jag hittar på nåt bättre.

Och jag som hade så många bilder att visa upp - grrrr

5 kommentarer:

  1. Hmmm? har en bloggvän som avslutade sin blogg då hennes blogg var fylld & inte gick att lägga in fler bilder på!
    -Va sa jag?? kan en blogg bli full??
    ja tydligen :( har ingen aning om Bloggplatsen kan bli fylld, den jag har, eländigt vore det isåfall, då jag som du har den som en dagbok & kan klicka bredvid i menyfältet & se vad jag gjorde samma dag för 1 & 2 & 3 år sedan! så otroligt viktigt numer, då jag kan se en glad Petrus♥
    Tycker åxå det är kul att se när snön kom? det & det året osv.
    I början när jag bloggade på Bloggplatsen så hade man 100 fria kort sedan kostade det en 10 kr för ytterligare fler, men numer sedan länge får man sätta in hur många bilder som helst & kostnaden har tagits bort.
    Hoppas verkligen det fortsätter så!
    (jag ska kolla vilken blogg hon hade! för den ligger kvar i min meny)

    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kommentarer.
      Antagligen får man kolla upp möjligheten att öppna upp en ny adress - snarlik den man har. Ska grunna lite på det så får vi se hur det blir.

      Kram/L

      Radera
  2. Det var en blogspot adress. Till den hon slutade var adressen:
    http://jennieshots.blogspot.se
    Den blev fylld & hon startade om med en ny!
    Kram♥ /Lena

    SvaraRadera
  3. Nämen! Det hade jag ingen aning om.. Då bör ju vi komma upp i max antal bilder snart också ju. Trist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trist.
      Men det tydligen skillnad i fotolagringen att blogga från mobilen - så därifrån fungerar det fortfarande att lägga upp bilder.
      Kram/L

      Radera