torsdag 18 februari 2010

Ett oväntat möte

Har tillbringat 2 dagar i teaterliknande slottsmiljö på Såstaholms konferenshotell i Täby/stockholm. Kursen som jag fick gå handlar om Ledarskap - Miljö - Arbetsrätt.
Intressanta ämnen som man måste kunna om man arbetar som Nattförman. Sen är det ju alltid trevligt att träffa likasinnade från andra orter och höra hur de jobbar och hur rutinerna fungerar.

Att jag sen efter säkert 5 eller 6 år stöter ihop med Miriam i matkön är ju rena rama bonusen. Hela 35 minuter fick vi tillsammans för att summera de senaste årens händelser. Alldeles för kort tid, men det var underbart att se henne igen. Det gör liksom ingenting att tiden gått - det känns som igår och man tar vid där man slutade sist man träffades.

En andra överraskning var den fantasiska maten som serverades. För andra gången i mitt liv fick jag njuta av Marulk. Denna otroligt fula men underbart goda slamkrypare. Gott gott gott.


Men som alltid är det oerhört skönt att komma hem. Nu ska alla intryck från kursen summeras för att senare tillämpas i praktiken. Verkligheten ser ju lite annorlunda ut än innehållet i böckerna - så det blir en liten utmaning. Men också väldigt roligt och spännade.

Slänger ett öga på Jonna o Frasse som gonat ner sig rejält i soffan under yllefilten. Ser onekligen väldigt skönt ut - ska nog fixa till en kopp te och slänga upp fötterna på soffbordet och bara softa resten av kvällen - det tycker jag att jag är värd *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar